Boekenpagina

#1 2011-06-04 13:07

mamo
Lid

kanarie luchtweg probleem

hoi,

Ik heb al ns eerder n vraag gesteld over 1 van mijn kanaries.
namelijk t beestje heeft al lang moeite met ademhalen, t piept en klinkt snotterig.
in het begin had ze t alleen in diepe rust, maar de laatste tijd lijkt t te verergeren en hoor ik het de hele dag door.

diverse mensen inclusief in de dierenwinkel dachten dat t ws luchtmijtpijp was.
maar de symptonen die daarbij horen heeft ze niet.

ze strijkt niet bovenmatig veel met de snavel langs de stok, ze hapt ook niet naar adem.
ook maakt ze nooit kokhalsbewegingen.
daarbij heeft de andere kanarie waar ze bij in de kooi leeft, nergens last van.
de vogel is niet vermagerd, integendeel ze eet en drinkt normaal, is aktief en vliegt zo nu en dan.
ook verenverzorging ziet er normaal uit.
ik zie geen snot of vocht rond de snavel of neus zitten.

dit speelt dus al enkele maanden.

heb om zeker te zijn de vogel gedruppeld met n luchtmijtpijp middel, maar dat had geen effect.

weet iemand iets over bovengenoemde symptonen, want alhoewel de vogel gezond leeft, wordt t snotterige pieperige ademhalen toch wel steeds erger.

alvast bedankt.
mvg martijn

#2 2011-06-04 23:30

Re: kanarie luchtweg probleem

hallo mamo
Mag ik u eerst eens vragen met welk product u hebt gedruppeld?

#3 2011-06-05 14:00

mamo
Lid

ik heb gebruikt bogena anti-luchtpijpmijt van beaphar.
mvg

#4 2011-06-05 21:46

met alle respect hoor maar wie heeft jou de dosis voorgeschreven? Momenteel denkt 60% van de mensen die vogels hebben dat ze ook dierenarts zijn , ze geven maar op ook al heeft de vogel deze aandoening niet we zullen het maar geven want misschien is het dat wel ????? Eén ding weet ik al het gaat niet lang meer duren of er gaan grote problemen komen door al dat geexpirimenteer ,EN OP DAT MOMENT GAAN DE MIDDELTJES NIET MEER WERKEN DOOR RESISTENTIE. Iedereen denkt een druppeltje in de nek en ok maar wat ze vergeten is dat de dosis voor een kanarie niet dezelfde is als bij een grasparkiet enz ! wetende dat dit middel een toxische werking geeft en wanneer er bv mijten aanwezig zijn dit nogmaals moet herhalen na X weken. Ik heb het al meermaals gezegd dat als er bij mij een vogel ziek is ik direct de vogelarts laat langskomen of er zelf naartoe ga , en twee keer per jaar komt hij bij mij thuis om alle vogels te bekijken, de eerste keer was afgelopen vrijdag , er werden stalen genomen veren ,dons , bloed, uitwerpselen en drie afdrukken ,1 in een kweekkooi 1 in een vlucht, en 1 in de uitvliegruimte ,dit om te zien welke cultuur er heerst en eventueele gevaren. De uitslag zal ik hier bekendmaken binnen enkele dagen
wat jouw vraag nog betreft zal het volgens mij om een verkoudheid gaan

#5 2011-06-11 23:33

ziehier de uitslag.

er werden geen vedermijten vastgesteld , ook waren er geen wormen in de vogels aanwezig .
in de afdrukken werden geen gevaarlijke schimmels etc gevonden (ik ga ze niet allemaal opschrijven want dat zijn twee pagina's . wel enkele bacterien maar dat is normaal
Dus om kort te zijn ik hoef niets speciaals te doen

Bulletin Board voettekst