Boekenpagina

#1 2016-11-30 20:53

emma
Lid

parkiet tam maken

Hallo,

Ik heb sinds een maand een nieuwe parkiet. hij was 3 maanden toen hij bij mij kwam. De parkiet was vrij stil en at niet, dat kwam waarschijnlijk door de lange rit naar zijn nieuwe huis en door zijn nieuwe huis. al snel at hij en vloot hij soms zacht. Toen ben ik begonnen met het tam maken. Hij leerde heel vlot en al snel was het tijd voor zijn eerste vlucht door de kamer. binnen een paar dagen snapte hij dat je niet door ramen heen kan vliegen (eerst had ik de gordijnen dicht) Als ik hem op mijn vinger wilde deed hij dat ook. Maar snel snapte hij dat als hij niet terug in zijn kooi wilde dat hij dan niet op mijn vinger moet stappen maar rondjes door de kamer heen moet vliegen. Zo snel hij zin heeft in trosgier of zin heeft om in zijn kooi te gaan stapt hij wel op mijn vinger.  Hij vliegt zelf nooit naar mij toe.

Wat kan ik doen om te zorgen dat hij wel naar mij toekomt, en op mij vinger komt zitten.

Alvast bedankt voor de reactie.

MVG

Emma

Laatst bewerkt door emma (2016-11-30 21:27)

#2 2016-12-01 14:57

Re: parkiet tam maken

met lekkers en roepen en steeds herhalen
ik had een dwegrpapegaaitje ik riep en kwam die ook op de camping was die me 2 keer weggevlogen en ik riep en kwam die weer en dat is veel herhalen en oefenen

Bulletin Board voettekst