Boekenpagina

#1 2017-03-06 22:25

Pascal03
Lid

Ik zoek een vogel

Hallo ik ben Pascal 13 jaar en het lijkt mij leuk om een parkiet/papegaai aan te schaven.
Ik heb al 2 keer kippen uitgebroed dus hbe ik enigszins ervaring met tam maken.
Ik moet nog een kooi kopen.
Ik wil de kooi op mijn slaapkamer gaan zetten en ik heb al gelezen dat ik dan met mijn raam open moet slapen i.v.m. stof.
Ik wil een vogel die heel tam kan worden en heel goed luisterd zodat ik met hem naar buiten kan en zodat hij als ik thuis kom konstant op mijn schouder/hand kan zitten en bij mij kan zijn (een band tussen ons dus).
Ik heb voor en na school genoeg tijd en mijn ouders kunnen er ondertussen ook bij zijn.
Als de vogel kan praten lijkt het me wel vet.
Hij mag niet schel schreeuwen maar geluid mag wel.
ik heb een budget rond de 100 euro voor de vogel.
En raden jullie mij dan aan om een jong vogeltje te kopen bij een kweker of om eitjes te kopen en zelf uit te broeden (daar heb ik dus al ervaring mee).
En zal ik dan een papegaai/parkiet of kanarie nemen?
Mvg Pascal

Laatst bewerkt door Pascal03 (2017-03-06 22:28)

#2 2017-03-07 10:52

Antonia
Lid

Re: Ik zoek een vogel

Tja, dat is heel wat. Voor 100 euro een kooi die groot genoeg is, benodigd speelgoed en een vogel is wat lastig. Ik denk dat je dan beter nog even door kan sparen. Er moet ook eten gekocht worden en het kan voorkomen dat je met de vogel naar de dierenarts moet.
Eigenlijk vind ik dat het vogeltje niet de hele dag op een slaapkamer kan staan, alleen, hij heeft veel aandacht nodig.

Als je alles goed op een rijtje hebt kwa het financiele plaatje en je weet zeker dat het kan, zou een pyrrhura een hele leuke vogel zijn voor jou. Het is een zuid amerikaanse parkiet, niet te groot en sommigen kunnen wat woordjes leren. Bij sommige kwekers worden ze al tam gemaakt voor ze naar een nieuw huisje gaan.
Als je ermee naar buiten wilt gaan moet je hem regelmatig laten kortwieken.
Als je facebook hebt kijk dan eens op de groep Youp de Pyrrhura, daar zitten meer mensen met een of meer pyrrhura's en kan je eens kijken hoe dat gaat.

Succes

Ken je papegaai
Groetjes Antonia smile

#3 2017-03-07 11:08

Pascal03
Lid

Dankjewel antonia voor je reactie.
Ik bedoel dat ik 100 euro voor de vogel heb en de kooi wil ik nog wel 100 voor betalen dus geld is gene probleem het voer kopen mijn ouders.
Waarom moet je hem dan kortwieken? Dat de vogel dan niet weg kan vliegen?

Mvg Pascal

#4 2017-03-07 14:33

Antonia
Lid

Een vogel kan altijd ergens van schrikken en dan wegvliegen.
De kans dat je 'm dan terug krijgt is niet zo groot. Door de schrik blijft de vogel misschien vliegen tot hij moe is en dat kan erg ver zijn, en hij vindt de weg niet meer terug. In de natuur overleeft hij niet en de kans is dan groot dat ie verhongert of door een kat wordt gegrepen.

Ken je papegaai
Groetjes Antonia smile

#5 2017-03-07 17:49

Pascal03
Lid

Dankjewle voor je bericht.
Ik zit nu te denken aan een valk parkiet dwerpapegaai of een pyrrhura.

Mvg Pascal

#6 2017-03-07 20:12

Antonia
Lid

Hahaha, zijn alle drie leuk.
Maar als je de meeste kans wil op een pratertje zou ik gaan voor een pyrrhura wink

Ken je papegaai
Groetjes Antonia smile

Bulletin Board voettekst