Boekenpagina

#1 2017-02-07 18:21

karocel
Lid

broedse kanariepop

Hallo, vorige week heb ik 3 jonge kanariepopjes bij 3 verschillende kwekers gekocht voor in mijn buitenvolière. Volgens mij is één van deze popjes al broeds. Ze plukt aan alles wat als nestmateriaal zou kunnen dienen, maakt de hele dag een 'roep-geluid', maar wat vervelend is is dat ze zichzelf ook veren uittrekt. Ik bied nog geen gelegenheid tot nestelen omdat ik het daarvoor nog te vroeg vind. Ze leven ook gewoon volgens het natuurlijke licht (dag- en nachtritme). Is er iets wat ik kan doen om haar broedsheid te remmen? Hartelijke groet, Karin

#2 2017-06-25 22:17

Re: broedse kanariepop

hoe is de situatie op dit moment ?

#3 2017-06-27 14:17

karocel
Lid

Dank voor je interesse, parkietenivan! Ik heb haar destijds een tijd apart gezet. Dat werkte wel. Maar zo gauw ze weer terug in de volière was begon ze weer. Sinds eind april heb ik nestjes ophangen. Ze bouwt (en als er niet voldoende nestmateriaal is begint ze weer aan haar eigen veren te trekken) en broedt heel fanatiek, maar tot nu toe onbevruchte eitjes. Omdat ik niet persé jonkies hoef vind ik dat niet erg, maar ik heb haar nu toch een bevrucht eitje van een andere pop gegeven in de (ijdele?) hoop dat ze daardoor uiteindelijk  wat meer rust vindt.

#4 2017-06-29 19:03

altijd voor zorgen dat er voldoende nestmateriaal aanwezig is . ps hoe oud is dat popje , en hoeveel mannen zijn er aanwezig in het vertrek ?

#5 2017-07-02 13:15

karocel
Lid

Dit popje is van vorige zomer. Heb haar in het vroege voorjaar overgenomen van een oudere man die wegens gezondheidsproblemen moest stoppen met zijn hobby (kweken op kleur). Ik heb 4 popjes, 1 kanarieman en 1 putter-bastaard. Zij is de enige die dit gedrag vertoont. Ik maak me nu vooral een beetje zorgen als het broedseizoen voorbij is. Ik heb al eens eerder een popje gehad die maar niet van ophouden wist en de hele winter door bleef proberen nestjes te bouwen, ondanks alle maatregelen om het het natuurlijke ritme te stimuleren. Zij is uiteindelijk niet ouder dan 2 jaar geworden.

#6 2017-07-02 21:56

alle nestmateriaal weghalen in de winter als ook de nesten. verder je vogels op een standaard kanarieeten zetten en geen eivoeder voorzien en je zal al een eind komen hoor

#7 2017-07-02 22:42

karocel
Lid

Dankjewel voor het meedenken! Dat is inderdaad wat ik doe, maar voor die ene pop was dat dus niet afdoende. Hopelijk voor deze wel ;-)

#8 2017-07-03 21:38

ik hoop het voor jou , hou mij op de hoogte !!!
groeten
;-)

#9 2017-07-04 15:14

karocel
Lid

Oké, doe ik!

Bulletin Board voettekst