Boekenpagina

#1 2017-08-24 21:58

Epileptische aanval/stuiptrekking bij argaponis

Mijn argaponisje van 8jr heeft vandaag voor de 3e keer een aanval gehad ..het lijkt op een epileptische aanval/stuiptrekkingen.
Er zit ong 2 a 3 maanden tussen de aanvallen.
Nu ben ik hiermee naar een vogelarts geweest de laatste keer en die kon niets raars vinden en heeft me wel speciale vitaminendruppels meegegeven,ook ben ik mn vogeltje weer wat ei krachtvoer bij zijn zaad gaan geven omdat het mischien kon liggen aan verkeerde voeding.
Het is een paar maanden goed gegaan maar hij heeft zojuist toch weer een aanval gehad.
Ik pak hem dan voorzichtig vast tussen mijn handen zodat hij zichzelf niet kan bezeren en naderhand dmv rustig te praten en zachtjes te aaien over zijn kopje komt hij weer een beetje bij en is hij naar een tijdje weer de oude.
Toch schrik ik er iedere keer behoorlijk van.
Kennen meer mensen dit probleem en heeft iemand nog tips voor me wat mischien kan helpen?

#2 2017-08-26 19:55

Antonia
Lid

Re: Epileptische aanval/stuiptrekking bij argaponis

Ik heb ook een aga gehad die dit had, heel naar om te zien idd.
Als hij heel hard lag te fladderen, legde ik hem op de bank, hield mijn armen
om hem heen en liet 'm uitrazen. Daarna kwam hij langzaam bij en was hij
er erg moe van.
Soms was een aanval anders, dan leek hij te verkrampen en kon ik moeilijk
zijn teentjes los krijgen van het gaas.

Ken je papegaai
Groetjes Antonia smile

#3 2017-08-30 17:01

Hij heeft vanmiddag weer een aanval gehad..schrok me dood want ditmaal piepte hij er ook erg bij,deze aanval duurde maar heel kort en hij was sleller bijgekomen.
Ik ga dit toch een beetje oplettend in de gaten houden en anders de vogelarts maar weer eens bellen

#4 2017-08-31 20:15

Antonia
Lid

Echt naar, succes en sterkte ermee

Ken je papegaai
Groetjes Antonia smile

Bulletin Board voettekst