Boekenpagina

#1 2016-08-08 20:13

Jeanieke
Lid

Bijtende Pyrrhura

Hallo,

Wij hebben sinds een klein jaartje een hele lieve Pyrrhura. Mint (de pyrrhura) is na 12 weken bij ons gekomen, en binnen no time was hij hand tam en een onwijze knuffelaar.
Sinds een klein maandje kan hij vliegen, en hij is onwijs blij. Heel mooi kan hij vliegen, duikvluchten, noem maar op. Ook kan hij nu zelf aangeven wanneer hij bij ons wil zitten en wanneer hij weer terug wil naar de kooi, ik moet daarbij zeggen dat wij de kooi zodra wij thuis zijn open hebben staan. Afgelopen maand zat hij dan ook heel veel bij ons, zelf vanuit zijn kooi.
Echter, sinds 5 dagen, valt hij mijn handen aan. Normaal kwam hij echt in m'n hand zitten om te knuffelen en geaaid te worden, maar ik mag niets meer. Hij komt nog wel bij me zitten op mijn schouder, of schoot, maar zodra ik hem wil aaien of op mijn hand wil zetten dan begint hij te gillen en te bijten, echt hard te bijten, tot bloedens toe. HIj lokt en fluit me als ik op de bank zit vanuit zijn kooi, hij wil dus wel aandacht. Ik heb me suf zitten piekeren waarom dit opeens van de een op andere dag is, maar ik heb echt geen idee. Mijn man mag wel aan hem zitten, maar ook beperkt. Als hij nu bijt probeer ik mijn hand niet weg te trekken om hem niet nog meer op de kast te jagen, maar beide handen liggen op het moment open van zijn beten. Wat moet ik nou doen? Ik wil heel graag mijn 'oude' knuffel vogel terug en baal er enorm van dat het nu zo gaat. Wat kan ik doen om zijn vertrouwen weer terug te winnen? Heeft iemand hier ook ervaring mee?
Misschien belangrijk om te melden dat ik hoog zwanger ben en op springen sta, ik heb wel eens begrepen dat dieren hier gevoelig voor zijn, wellicht jaloers?
Alle tips zijn welkom!
Heel erg bedankt alvast,

Groet,

Jeanieke

#2 2017-10-01 15:08

vernijrf
Lid

Re: Bijtende Pyrrhura

Hallo,
Ik kan je helaas niet helpen want heb hetzelfde probleem. Sinds 3/4 weken heb ik een Pyrrhura molinae van een half jaar oud. De eerste weken was hij zeer aanhankelijk en wilde geaaid en geknuffeld worden. Sinds een paar dagen valt hij onze vingers aan en bijt echt hard door. Er is volgens mij niets veranderd en er is niemand zwanger.
Hoop een oplossing te vinden en zal dat dan doorgeven aan je.

vriendelijke groet

Robbert

Bulletin Board voettekst